Lyft fram det viktigaste du har.

Capio Ögon

It's all about the eyes.

Capio är Nordens största privata sjukvårdsgivare. Inom koncernen ingår Capio Ögon som opererar patienter med olika typer av ögonsjukdomar och de som vill korrigera sitt synfel så att de inte behöver använda glasögon och linser. Capio Ögon hette fram till i början av 2019 Capio Medocular. Under våren 2019 fick vi i uppdrag att genomföra en kampanj för att kommunicera namnbytet till allmänheten.

 

Målet var att både öka kännedom om varumärket och driva försäljning av ögonoperationer. Utöver kommunikationsinsatsen behövdes en ny visuell plattform för hur Capio Ögon skulle kommunicera.

 

 

Allt ljus på ögat

Utgångspunkten för det kreativa konceptet var att framhäva det vackraste vi har – nämligen våra ögon. Genom att använda ett öga med en iris som påminde om ett konstverk i enheterna ville vi visa att ögon är fantastiska och värda att prioritera. Kampanjen bestod av enheter i form av banners, annonser, filmer för sociala kanaler och Youtube samt print.

Har du ett uppdrag du vill prata mer om?

0 av 150 tecken

Jag har läst, förstått och godkänner Matadors allmänna villkor och integritetspolicy.

Skicka