KAMPANJ

FOLKHÄLSOMYNDIGHETEN
Tänk om

BAKGRUND

TÄNK OM är ett projekt som Folkhälsomyndigheten driver i samarbete med bland andra Polisen, Systembolaget och landets länsstyrelser. Syftet är att informera om riskerna med en tidig alkoholdebut och få föräldrar att engagera sig och sätta tydliga gränser för sina tonåringar. 2013 fick Matador förtroendet att ta fram en nyårskampanj med speciell tyngd på digitala media.

RESULTAT

Responsen blev över förväntan. Runt om i Sverige lyftes frågan både i radio och i dagstidningar. Under de två kampanjveckorna hade webbplatsen tänkom.nu närmare 14 000 besökare, och Google Analytics visade att 90 % av trafiken genererades genom sociala kanaler. Youtubefilmen spelades upp 64 000 gånger och den mobila annonseringen visades vid över fyra miljoner tillfällen.

VILL DU VETA MER?

Eller kanske vill du hellre prata om något helt annat? Oavsett vilket, hör gärna av dig direkt via telefon eller fyll i kontaktforumläret nedan så ringer jag upp dig så snart som möjligt.