KAMPANJ

KONSUMENTVERKET
Märker du om märkningen är märklig?

Har du också svårt att förstå vad produkters olika märkningar betyder? Som konsument möts man av en djungel av märkningar på allt från livsmedel till elektronikprodukter och kläder. Därför har Konsumentverket tagit fram Märkningsguiden, en guide där du enkelt kan fota en märkning och direkt få svar på vad den betyder.

 

Matador fick i uppdrag att marknadsföra guiden nationellt. Målgruppen var en bred allmänhet.

Kampanjen har gått i sociala kanaler, i traditionell media som tunnelbana och SJ samt digitala kanaler som Yotutube, banners på olika sajter och riktade PR-insatser.

Insatserna har fått ett mycket bra genomslag och överträffat de förväntningar som fanns sett till den budget som investerades i media.

Matador har stått för research, planning, strategi, mediaval, koncept/idé, PR-insatser. produktion av allt material, löpande optimering i digitala kanaler, utvärdering och uppföljning.