KAMPANJ

akademiska sjukhuset:
Ge blod. Rädda liv.

UPPDRAG

Blodgivare räddar liv. Men de är för få. ”Vi måste få mer uppmärksamhet och få fler att förstå hur viktiga blodgivarna är”, konstaterade man på Blodcentralen på Akademiska sjukhuset. ”Och vi behöver nå ut på ett nytt sätt, och inte bara i traditionella media”.

RESULTAT

Resultatet blev en gerillaaktivitet. Ett stort antal ”blodgubbar” placerades ut på parkbänkar, i gathörn, vid busshållplatser. Responsen blev omedelbar. Nyhetsredaktionerna på TV4, Radio Uppland och UNT rapporterade om aktiviteten. Antalet Uppsalabor som hörde av sig till Blodcentralen ökade. Det ledde i sin tur till att andra blodcentraler i landet blev intresserade och kampanjen genomfördes därför också på nationell nivå.

VILL DU VETA MER OM DET HÄR CASET?

Eller hur vi arbetar med gerillamarknadsföring och kostnadseffektiva marknadsinsatser? Oavsett vilket, hör gärna av dig direkt via telefon eller fyll i kontaktforumläret nedan så ringer jag upp dig så snart som möjligt.